تعمیرات تخصصی

تعمیرات ماشین های اداری شارژ کارتریج اچ پی کانن اپسون پاناسونیک سامسونگ لکسمارک شارپ

تعمیرات تخصصی

تعمیرات ماشین های اداری شارژ کارتریج اچ پی کانن اپسون پاناسونیک سامسونگ لکسمارک شارپ

راهنمای خرید پرینتر لیزری رنگی


فرض کنید تصمیم به خرید یک پرینتر لیزری رنگی گرفته‎اید. از میان طیف گسترده پرینترهای لیزری رنگی که قیمت بسیار متفاوتی دارند کدامیک را انتخاب می‎کنید؟ این پرسشی است که در ذهن هر خریدار پرینتر وجود دارد و ما کوشیده‎ایم پاسخی برای آن بیابیم.

چه پارامترهایی را هنگام خرید پرینتر لیزری رنگی در نظر بگیریم؟

یک عامل مهم در این انتخاب، حداکثر تعداد برگی است که می‎خواهیم در یک زمان مشخص (مثلاً در یک ماه) با پرینتر چاپ کنیم. پرینترهای کوچکتر و ارزان‎تر توانایی چاپ تعداد برگ کمتری را دارند بنابراین برای پرینت در حجم زیاد باید به سراغ مدلهای بالاتر برویم و بالعکس اگر نمی‎خواهیم حجم زیادی پرینت بگیریم خرید پرینترهای بزرگ و گران منطقی به نظر نمی‎رسد. بدیهی است پرینترهایی که قدرت و سرعت بالاتری دارند همزمان گرانتر و دارای جثه بزرگتری هستند. اما همواره یک قاعده کلی وجود دارد: هزینه هر برگ پرینت لیزری رنگی در مدلهای گرانتر پایین‎تر از هزینه همان پرینت در مدلهای ارزانتر است.

با توجه به توضیحات فوق نگاهی اجمالی بیندازیم به پرینترهای لیزری رنگی HP موجود در بازار و اینکه کدام پرینتر برای چه کاربردی مناسب‎تر است:

HP 1215: کوچکترین و ارزان‎ترین پرینتر لیزری رنگی HP که به همین دو دلیل یکی از پرفروش‎ترین پرینترهای HP است. کاربرد آن در منازل، دفاتر و شرکتهایی است که حجم پرینت زیادی ندارند (به طور متوسط ماهی 1000 برگ). کیفیت چاپ آن بسیار خوب است و به نسبت قیمت پایین، کارایی بالایی دارد اما هزینه چاپ با آن اندکی بالاست. (٭)

HP 1515n: این پرینتر همان پرینتر 1215 است که امکان شبکه (Network) به آن اضافه شده و مناسب شرکتهایی است که کامپیوترهایشان به صورت شبکه به هم متصل است و می‎خواهند بدون نیاز به پرینت سرور (print server) از کلیه کامپیوترها امکان ارسال پرینت روی این پرینتر وجود داشته باشد. پر واضح است که کلیه پرینترها قابلیت استفاده در شبکه را دارا هستند اما پرینترهایی که مجهز به کارت شبکه هستند نیاز به متصل شدن به یک کامپیوتر و روشن بودن دائمی کامپیوتر برای ارسال پرینت را ندارند. نتیجه گیری: چنانچه از ویژگی شبکه این پرینتر استفاده نمی‎کنید (که معمولاً اینگونه است) به جای این پرینتر، پرینتر 1215 بخرید.

HP 2025: مناسب پرینت در حجم متوسط است. سرعت این پرینتر 20 برگ در دقیقه است که نشان از کارایی بالای آن دارد. توان متوسط این پرینتر برای چاپ 2000 برگ در ماه مناسب است.

HP 3525: در مقایسه با جثه کوچک آن سرعت بسیار بالایی دارد (30 برگ در دقیقه). رزولوشن یا دقت چاپ آن a1200 x 600 dpiاست که از سه مدل قبلی بالاتر است. مناسب شرکتهای با پرینت حجم متوسط به بالاست و توان کارکرد متوسط آن تا 5000 برگ در ماه است.

HP 4700: یک پرینتر قدرتمند برای پرینت در حجم زیاد است. سرعت چاپ آن 30 برگ در دقیقه است. در مقایسه با پرینتر 3525 قدرتمندتر و دارای توان کارکرد بالاتری است. متوسط توان کارکرد آن 10,000 برگ در ماه است. دقت چـاپ این پرینتر a600 x 600 dpiاست و در تقسـیم بندی وب سـایت HP در دسته
High-volume printers قرار دارد. البته این چاپگر بزودی در بازار نایاب می‎شود.

HP 4525: یک پرینتر قدرتمند و تمام عیار با بالاترین سرعت و dpi در میان پرینترهای HP از گذشته تا حال است. سرعت 40 برگ در دقیقه و دقت چاپ a1200 x 1200 dpiحرفی برای گفتن باقی نمی‎گذارد.
این پرینتر انترپرایز
(enterprise) مناسب شرکتهایی است که تا 20 کاربر دارند و توان متوسط آن برای پرینت 10,000 برگ در ماه کافی است. این پرینتر همچنین مجهز به کارت شبکه است.

HP 5225: اگر تصمیم به خرید پرینتر با قابلیت چاپ در سایز A3 دارید احتمالاً این پرینتر، مطلوب شما خواهد بود. این چاپگر به همراه HP 4525 جدیدترین محصولات HP هستند. مهمترین ویژگی این پرینتر قیمت بسیار مناسب آن در مقایسه با سایر پرینترهای سایز A3 تا قبل از این مدل است. نسل قبلی پرینترهای A3 زن کمترین قیمتی که در بازار داشته 2,700,000 تومان بوده در حالی که قیمت این پرینتر تقریباً نصف این مبلغ است. سرعت چاپ آن 20 برگ در دقیقه و بسیار سبک وزن‎تر از مدلهای قبلی A3 زن است. توان متوسط
کارکرد آن
10,000 برگ در ماه است. این پرینتر به همراه پرینتر HP 4525 بهار 1389 در ایران موجود است.

HP 5550: پرینتر A3 زن پر قدرت برای پرینت در حجم زیاد با سرعت 28 برگ در دقیقه است. این پرینتر دست کم 5 سال است که در بازار موجود است. کیفیت چاپ آن پایین‎تر از HP 5225 اما قدرتمندتر است. همچنین قیمت آن تقریباً دو برابر 5225 است که انتخاب 5550 را در هاله‎ای از ابهام فرو می‎برد. تعداد زیادی از این مدل پرینتر در ایران به فروش رسیده است اما به نظر نمی‎رسد با حضور HP 5225 از فروش پر اقبالی در آینده نیز برخوردار باشد. اگر تصمیم به خرید این پرینتر گرفته‎اید یک بار دیگر فکر کنید.

و در انتها قابل توجه دارندگان چاپگرهای HP 1600 و HP 2600: چنانچه یکی از دو پرینتر 1600 یا 2600 را دارید و همواره کارتریج فابریک برای پرینترتان می‎خرید دست نگه دارید! با توجه به اشکالی که در طراحی کارتریج این پرینترها وجود دارد (هنگام چاپ با کارتریج فابریک، در بسیاری مواقع ایجاد زمینه رنگی ناخواسته می‎کند و کیفیت چاپ پایین است) پیشنهاد می‎کنیم پرینترتان را با پرینتر HP 1215 که کیفیت چاپ بسیار بالاتری دارد (با کارتریج‎های عالی) جایگزین کنید. خرید پرینتر HP 1215 (که 4 کارتریج همراه آن است) دست کم 90,000 تومان ارزان‎تر از خرید 4 کارتریج پرینتر 1600 یا 2600 است! خوشبختانه پرینترهای 1600 و 2600 در حال حاضر تولید نمی‎شوند و پرینتر 1215 و 1515 جایگزین آنها شده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد