تعمیرات تخصصی

تعمیرات ماشین های اداری شارژ کارتریج اچ پی کانن اپسون پاناسونیک سامسونگ لکسمارک شارپ

تعمیرات تخصصی

تعمیرات ماشین های اداری شارژ کارتریج اچ پی کانن اپسون پاناسونیک سامسونگ لکسمارک شارپ

10 پرینتر جوهرافشان برتر بازارهای جهانی

سیاست برخی از سازنده‌های پرینتر بطور واقع‌گرایانه‌ای همگرای صنعت چاپ است؛ سیستم‌های آنها مبنی بر ۴ جوهر بوده که برای تولید متن‌های آراسته، جدول‌ها و غیره بکار می‌رودکه خیلی اوقات این سیستم‌ها با امکاناتی از قبیل فاکس و اسکن را نیز همراه است.

دسته بعدی پرینترهای پیشرفته موجود در بازار با ۶ جوهر تعبیه شده در خود به دنبال گسترش فضای رنگی در عکس‌ها و تنوع طیف رنگی هستند، البته این دسته از پزینترها گاها با کمبود رنگدانه جوهر سیاه باعث مایل به خاکستری شدن صفحات متنی می‌گردند. از طرفی عاقلانه نیست که با پرینترهایی از این قبیل صرفا به چاپ صفحات متنی بپردازیم ! ! !

گروه دیگری از سازندگان پرینتر پیرو سیاست‌های شرکت کانن هستند که در چند سال اخیر با تولید سیستم‌های ۵ جوهره که از تکنیک‌های Dye-Based و Pigment-Based جوهر مشکی بصورت ترکیبی استفاده نموده‌اند، فعالیت می‌کنند.

فایده این ترکیب، ایجاد توازن در جهت چاپ عکس‌های حرفه‌ای و متن‌های تک رنگه است.در نهایت اینکه، هر کدام از مدل‌هایی که بیشترین دامنه نیازهای شما را تحت پوشش قرار می‌دهند، رضایت شما را جلب خواهند نمود. اکنون ۱۰ پرینتر جوهرافشان برتر موجود در بازارهای جهانی را به ترتیب ارزش مالی آنها بیان می‌کنیم:

۱) Lexmark Interpret S405
یک پرینتر جوهرافشان چند منظوره بسیار کارآمد با قیمت ارزان و معقول، پرینتر مدل S۴۰۵ ۴ جوهره تولید شرکت Lexmark با کارتریج‌های قابل تعویض است که عملیات فاکس و اسکن رنگی را نیز انجام می‌دهد. این پرینتر یک منبع تغذیه ۳۵ کاغذه جهت کپی و یا ارسال متون را دارد. از دیگر مزیت‌های این پرینتر، ماژول USB، اتصال اترنت و Wi-Fi نیز است؛ ولی باید عنوان نمود که تنها نقطه ضعف آن، کمبود یک یک نمایشگر رنگی جهت پیش نمایش عکس‌ها و عملیات دیگر است. در مجموع این پرینتر بهترین سیستم چندکاره برای کسانی است که در هنگام خرید نیم نگاهی به جیب خود دارند.


۲) Canon PIXMA iP4840
این پرینتر، مدل بروز شده Canon PIXMA iP۴۷۰۰ است که در چند شماره قبل به تفسیر آن پرداختیم. در نظر ما این سیستم، بهترین پرینتر جوهرافشان موجود در بازار است. اگر شما به دنبال یک پرینتر چند منظوره (به غیر از عملیات اسکن) هستید، این پرینتر گزینه مورد نیاز شما خواهد بود؛ زیرا این سیستم از لحاظ اندازه و وزن همانند مدل iP۴۷۰۰ بوده و علاوه بر آن، سرویس‌های چاپ اتوماتیک دورو، ورودی دوگانه کاغذ و شفافیت متن و عکس مورد چاپ را مثل دیگر پرینترهای ۵ جوهره شرکت کانن به شما عرضه می‌کند. تفاوت اصلی آن در ظرفیت کارتریج‌ها بوده که کمی افزایش یافته و همچنین فرمت جدید Full HD نیز که با دوربین‌های شرکت کانن سازگاری دارد را نیز پشتیبانی می‌کند.


۳) Canon PIXMA MG5150
پرینترهای چندکاره سری MG کانن بازار را به تصرف خود در آورده‌اند. این پرینترها امکاناتی از قبیل ورودی دوگانه کاغذ، عملیات چاپ مستقل (از کامپیوتر متصل به آن) و نیز قابلیت چاپ مستقیم عکس و یا متن‌های PDF داخل USB، کارت حافظه متصل به خود را فراهم می‌سازد. این پرینتر از لحاظ میزان جوهر در کارتریج خود، همانند سری iP۴۸۵۰ و MG۶۱۵۰ بوده، ولی کمی کندتر از این دو سیستم عمل کرده و اتصال Wi-Fi را نیز ندارد؛ اما به نسبت قیمت، هنوز یکی از بهترین پرینترهای موجود در بازار است.


۴) Epson Stylus Photo P50۰
همانند هر مدل ساده تک‌کاره، سری P۵۰ شرکت Epson بدون هرگونه بلند پروازی، یکی از بهترین چاپگرهای عکس در بازار دوربین‌های دیجیتال (البته با گرایش اقتصادی) است. این پرینتر با جوهر رنگی خود همانند سری Claria شرکت Epson است. این سیستم با جوهر آبی و قرمز روشن در استاندارد CMYK، با وجود ۶ جوهر، یک طراوت زیبا در فضای رنگی عکس‌ها داده تا پرداخت رنگ‌ها با دقت بیشتری صورت گیرد. همانند تمام پرینترهای جوهرافشان شرکت Epson، کارتریج‌های این چاپگر نیز به صورت مجزا قابل تعویض و شارژ مجدد است.


۵) Epson Stylus Office BX305FW
یک سیستم چند عملکرده کامل با قابلیت کپی عکس و فاکس خودکار و منبع تغذیه ۳۰ کاغذه که مدعی اصلی یک دستگاه چند منظوره ۴ جوهره تجارت‌گرا نیز هست. اتصال Wi-Fi یکی دیگر از مزایای این پرینتر نسبت به قیمتش است. البته این سیستم سرویس‌هایی از قبیل امکان چاپ پشت‌و‌رو و نیز ماژول‌های کارتخوان حافظه و یا پورت USB جهت چاپ مستقیم را ندارد.


۶) HP Photosmart Premium C509G
سری C۵۰۹G یکی دیگر از محصولات HP با سیستم ۵ جوهره است که از ترکیب dye-based و pigment-based جوهر سیاه برای همسان‌سازی چاپ عکس و متن به‌طور مساوی عمل کرده است. البته طراوت و شادابی عکس خروجی این پرینتر نسبت به نوع همسان کاننی خود کمی پایین‌تر است. از طرفی HP به لطف وجود یک نمایشگر لمسی، پورت USB، اتصال اترنت و Wi-Fi و چندکاره بودن و سادگی درعمل، کار را برای کاربر خود لذت‌بخش کرده است. البته از پیشینه این شرکت می‌توان این برداشت را کرد که این همه امکان برای برقراری ارتباط محاوره‌ای با کاربر خود است. تنها نکته از قلم افتاده این است که این پرینتر دستگاه کارتخوان حافظه نداشته و نیز نمی‌تواند بر روی CD و یا DVD عمل چاپ را انجام دهد.


۷) Lexmark Interact S605
این پرینتر جزء اولین مدل‌های پرینتر با قابلیت تعویض کارتریج شرکت Lexmark بوده است. جاذبه بعدی این پرینتر در سرعت بالای پرینت آن، اتصال Wi-Fi و قابلیت چاپ خودکار دوطرفه برای چاپ‌های پشت‌ورو است. مدل S۶۰۵ به لطف وجود صفحه نمایشگر رنگی لمسی ۱۰.۹ سانی‌متری، امکان چاپ مستقیم را به بالاترین حد ممکن خود رسانده و با دامنه گسترده‌ای از ریز برنامه‌های قابل دانلود کار می‌کند(جهت چاپ مستقیم). اگرچه عدم وجود ورودی دوگانه کاغذ به این معناست که باید بین کاغذهای عادی و مخصوص چاپ عکس به طور دستی عمل مبادله صورت گیرد، اماکیفیت چاپ عکس این پرینتر، نسبت به مدل‌های ۶ جوهره همین شرکت بسیار بالاتر است.


۸) HP Photosmart Plus e-All-in-One
نمونه‌ای از پرینترهای شرکت HP که اخیرا از ۳ رنگه به ۴ رنگ با قابلیت تعویض مجزای کارتریج‌ به همراه صفحه نمایشگر لمسی ۸.۹ سانتی‌متری و اتصال Wi-Fi به‌وجود آمده است، مدل Plus eAll-in-One است. همچنین این پرینتر مجهز به سیستم چاپ الکترونیکی نیز است، که به شما قابلیت چاپ از راه دور از طریق اینترنت را می‌دهد. یعنی این سیستم فایل‌های متنی، جداول، ارائه‌ها، فایل‌های PDF، عکس‌ها و دیگر ضمائم پست الکترونیکی فرستاده شده توسط شما را به صورت اتوماتیک چاپ خواهد کرد. از طرفی دامنه وسیعی از برنامه‌های چاپ خودکار قابل دانلود را پشتیبانی می‌کند، اما برخلاف سری Photosmart Premium، قابلیت چاپ دوطرفه را ندارد.


۹) Canon PIXMA MG6150
 مدلMP۶۴۰ سری PIXMA، مدل جدید پرینتر جندکاره MG۶۱۵۰، با ویژگی‌های برتر بازارهای جهانی ازقبیل چاپ خودکار دو طرفه، چاپ مستقیم بر روی CD و یا DVD و ورودی دوگانه کاغذ را دارد. از طرفی این سیستم امکان تحسین برانگیز چاپ با سرعت بالا(در هنگام نیاز) را دارد. نکته جالب توجه در این مدل، ویژگی برگرفته از مدل پیشین MP۹۹۰ شرکت کانن است که با اضافه شدن جوهر خاکستری به پنج جوهر اصلی آن، باعث تکمیل شدن این پرینتر و امکان چاپ هر چه بهتر عکس سیاه و سفید شده است.


۱۰) Epson Stylus Photo PX720WD
این مدل در حقیقت پرینتر چاپ عکس ۷۱۰W است که از لحاظ فیزیکی کوچک‌تر و با امکان جدید چاپ خودکار دوطرفه به‌روزشده است. از طرفی با وجود یک صفحه لمسی، امکان عملیات چاپ مستقیم به مراتب بهتر و راحت‌تر شده است. سیستم جوهر این پرینتر به طور کامل براساس dye-based است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد