تعمیرات تخصصی

تعمیرات ماشین های اداری شارژ کارتریج اچ پی کانن اپسون پاناسونیک سامسونگ لکسمارک شارپ

تعمیرات تخصصی

تعمیرات ماشین های اداری شارژ کارتریج اچ پی کانن اپسون پاناسونیک سامسونگ لکسمارک شارپ

اموزش کامل نحوه ارسال فکس در پرینترها

 

دستگاه های فکس یکی از بزرگ ترین مزیت هایشان، استفاده از آنها به عنوان تلفن و فکس در یک زمان می باشد. این دستگاه ها معمولا دارای یک گوشی تلفن هستند یا امکان اتصال یک دستگاه تلفن ساده به آن را دارند. دستگاه های HP فکس دار در پشتشان دو جای سوکت می باشد که یکی عکس دستگاه تلفن و دیگری عکس یک مربع می باشد که شما باید سیم خط تلفن ساختمان را به سوکتی که عکس مربع دارد وصل نمایید و گوشی دستگاه یا یک دستگاه تلفن ساده را (درصورت نیاز) به آن متصل نمایید.

حال باید تنظیمات دستگاه را روی تلفن – فکس  بگذارید. برای این کار مراحل زیر را طی نمایید


برای دیدن توضیحات کامل به ادامه مطلب مراجعه نمایید                                                                                             

 

1            : همه دستگاه ها یک دکمه با علامت آچار دارند که معنای تنظیمات را می دهد.

دکمه تنظیمات درHP 1536  

دکمه تنظیمات در HP 127

 

دکمه تنظیمات در HP 1415

 

 

2            : حال با استفاده از دکمه های فلش سمت راست و چپ به روی گزینه FAX Setup بروید. در پرینتر با صفحه لمسی گزینه FAX Setup را بزنید.

  :3            حال با انتخاب گزینه Basic Setup به مرحله بعد بروید.

4            : در این مرحله گزینه Answer Mode را پیدا کنید و دکمه OK را بزنید.

5            : در این جا روی گزینه Fax/Tel رفته و دکمه OK را بزنید با انتخاب این منو، شما این امکان را پیدا می کنید تا نسبت به نیازتان از فکس یا تلفن دستگاه استفاده نمایید.

نکته : برای استفاده از منوی Fax/Tel باید یک دستگاه تلفن ساده یا یک گوشی ساخت شرکت HP به دستگاه متصل کنید.

  :6            حال دکمه فلش برگردان را بزنید تا از منوی Answer Mode بیرون بیایید.

7            : حال به روی گزینه Rings To Answer بروید و دکمه OK را بزنید.

8            : در اینجا شما می توانید تعداد زنگ های خورده شده توسط دستگاه تا اینکه به صورت خودکار روی فکس برود را انتخاب کنید که پیشنهاد می شود حداکثر یعنی 6 زنگ را انتخاب کنید. این تعداد زنگ یعنی وقتی شما بعد از این تعداد زنگ تنظیم شده گوشی را برنداشتید دستگاه به صورت خودکار روی فکس می رود. این مورد برای هنگامی که شما در محل دستگاه نیستید و برای شما فکس می آید خیلی مفید و مورد استفاده می باشد.

بعد از تنظیم دستگاه بر روی حالت Fax/Tel حال به نحوه ی ارسال فکس توسط دستگاه می پردازیم. نحوه ارسال به دو صورت می باشد:

الف) ارسال از دکمه های شماره گیر روی خود دستگاه

در این حالت شما ابتدا کاغذ را ( مانند شکل زیر) که می خواهید فکس کنید را روی کاغذ کش به گونه ای که رویی که می خواهید ارسال شود به سمت بالا باشد، قرارمی دهید (این روش برای دستگاه هایی که کاغذ کش در روی در بالایی چاپگر دارند، مورد استفاده است) سپس شماره ی مقصد را توسط شماره گیر روی خود دستگاه می زنید و بعد دکمه ارسال فکس را می زنید

.

نکته:

1-            اگر خطی که می خواهید با آن فکس ارسال نمایید مستقیم نبوده و به صورت داخلی (سانترال) است در ابتدای شماره ی مقصد شماره ای که با آن به خط بیرون وصل می شوید  یا به اصطلاح خط را آزاد می کنید، را شماره گیری کنید و بعد دکمه ارسال فکس را بزنید. (شکل 1)

شکل 1:

 

2-            اگر شماره فکس مقصد به صورت داخلی بود در انتهای شماره مشتری داخلی فکسش را نیز بگیرید و بعد دکمه ارسال فکس را بزنید. (شکل 2)

شکل 2:

 

گاهی پیش می آید که کاغذی که می خواهید ارسال نمایید به گونه ای می باشد که نمی توان آن را در کاغذ کش قرار داد یا دستگاه کاغذ کش ندارد که در این حالت باید کاغذ را روی شیشه دستگاه قرار داد. در این زمان کاغذی را که می خواهید ارسال نمایید را روی شیشه قرار دهید به طوریکه سمتی که میخواهید ارسال نمایید روی شیشه و پشت کاغذ به سمت شما باشد. (شکل 3)

شکل 3:

 

حال مانند بالا شماره گیری کرده و فکسمان را ارسال می نماییم.

ب ) ارسال فکس با استفاده گوشی تلفن:

در این شرایط شما گوشی تلفن را برداشته، در صورت نیاز شماره ای که شمارا به خط بیرون متصل می کند را بگیرید سپس شماره فکس مقصد را می گیرید. اگر شماره مقصد مستقیم بود، بعد از شنیدن صدای بوق فکس دکمه ارسال فکس دستگاهتان را بزنید. ولی اگر شماره مستقیم نبود و فردی در مقصد گوشی را برداشت به او بگویید که دکمه فکس دستگاهش را بزند و شما بعد از شنیدن صدای بوق فکس، دکمه ارسال فکس دستگاهتان را بزنید. حال اگر شماره مقصد مستقیم نبود و شما مجبور بودید که داخلی بگیرید، بعد از گرفتن داخلی فکس مقصد و بعد از شنیدن صدای بوق فکس، دکمه ارسال فکس دستگاهتان را بزنید.

حال در زیر به نحوه دریافت فکس می پردازیم.

در حالت اتوماتیک دریافت فکس پس از تعداد بوق هایی که شما تنظیم می کنید، انجام می گیرد. ولی در حالت Fax/Tel اگر قبل از اینکه دستکاه تعداد بوق های معین شده را یخورد، شما گوشی را بردارید، می توانید به عنوان تلفن از دستگاه استفاده کنید و هر گاه خواستید از فکس دستگاه استفاده کنید. اگر هم به زنگ تلفن دستگاه بعد از تعداد زنگ های معین جواب ندهید، فکس دستگاه فعال می شود.

در حالت دستی یا Manual فکس دستگاه شما یک تلفن است و هیجگاه فکسی را دریافت نمی کند تا زمانی که شما دکمه ارسال یا دریافت فکس را بزنید.

نظرات 6 + ارسال نظر
جودی سه‌شنبه 7 دی‌ماه سال 1395 ساعت 08:35

مرسی خیلی کار امد بود

mozhde شنبه 25 دی‌ماه سال 1395 ساعت 09:41

عالی بود. هم تصاویر و هم توضیحات

مهری پنج‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 09:19

با سلام فاکس که میاد ریز نوشته چطور میتونم با تنظیماتش درست کنم ممنون

امیر یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 16:15

چه میشه کپی این دستگاه غیر فعال کرد انقد این همکارام کپی گرفتن دستگاه نابود شد

زهرا دوشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 09:46

چطور میشه فکس رو از طریق کاغذ کش ارسال کرد نه از روی شیشه

النا پنج‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 09:22

من نتونستم فکس بفرستم همش میره رو اسکن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد